Monday 26 March 2012

Filmens Hvem Hvad Hvor 1-5 (Politiken, 1968-70)


Når man alligevel er oppe på så ukristeligt et tidspunkt som kl. 7 er, så kan man jo lige så godt bestille nogen bøger. Og det gjorde jeg så. Filmens Hvem hvad hvor, bind 1-5. Jeg har længe gerne ville have sættet og når man så opdager, at der er sat overskydende skat ind (og klokken alligevel er så ukristelig, at hverken menneske eller udyr burde være oppe), så kan man som sagt lige så godt bestille nogle bøger fra et tilfældigt antikvariat (gennem antikvarnet). Og det gjordet jeg så. Bøgerne skulle være i fin stand og endda med original papkassette. Priserne lå på mellem 250 og 650 kr. Mit sæt satte mig tilbage med 300 stærke + porto.

5 comments:

  1. Du er sluppet billigt. Mit sæt kostede 500.
    Men hvad pokker laver du oppe kl. 7 om natten?

    ReplyDelete
  2. Tja, jeg kommer så alligevel ikke til at få det for 300,- denne gang; De har netop ringet fra antikvariatet for fortalt, at de ikke kan finde bind 1. "Enten er det blevet stjålet eller har måske forputtet sig i 'Russisk Afdeling'". >_<
    Men han var flink nok og undskyldte. Heldigvis var der flere på Antikvarnet, så jeg må lige ind at se, om jeg kan finde et andet ex, som både har kartonhylstret og ikke koster 700 kr.

    Man er oppe kl. 7, hvis man endnu ikke er gået i seng!

    ReplyDelete
  3. Har set dem flere gange på QXL til omkring 100 dask for alle bind :-)

    ReplyDelete
  4. Ja, det må jo siges at være billigt. Men standen af sættet skal jo også tages i betragtning; Er det f.eks. 100 kr for fem lasede bøger med kuglepens-notater og børnetegninger på siderne eller er det et flot sæt med minimal slidtage.

    ReplyDelete
  5. Jeg skal måske lige opdatere her: Sagen er den, at jeg netop er blevet kontaktet af en flink mand med et sæt "Filmens Hvem Hvad Hvor" og som spurgte, om jeg var interesseret. Jeg har ikke fået tilføjet til dette indlæg, at jeg for længst HAR fundet et sæt i pæn stand og behøver dem altså ikke længere. Men tak for tilbuddet.

    ReplyDelete