Thursday 3 January 2013

Arkivarens dilemma

Jeg har en masse (næsten alle) episoder af TV2-filmprogrammet FILMKANYLEN på vhs. Da jeg i sin tid optog udsendelserne, optog jeg også fra tid til anden Danmark Radios BOGART på samme bånd. Det vil sige, udsendelserne er altså blandede. Jeg har nu fundet stakken af gamle videobånd frem og har tænkt mig at overspille dem til dvdr, men her kommer arkivarens (eller nørdens) dilemma ind; Bør man lægge de to udsendelser ned på forskellige dvdr'er eller følge den oprindelige optagelsesrække? Strengt taget bør man naturligvis holde hver titel for sig, men bevarer man den oprindelige (blandede) rækkefølge, kan man se udsendelserne efter hinanden og ofte sammenligne de to programmers forskellige synsvinkler. Hmm. It's hard to be a nissemand - or a (lidt for) nørdet arkivar.

No comments:

Post a Comment