Wednesday 30 January 2013

THE PLUMBER (1979) Peter Weir, Australien


Jeg købte for nyligt en engelsk DVD-udgave af gyserfilmen THE PLUMBER, som Peter Weir lavede til australsk TV i 1979. Filmen er ude på dansk lejevideo fra Juno Media under titlen "Terror". Jeg har endnu ikke set den, men traileren ser bestemt ubehagelig ud på en klaustrofobisk måde. Kan den gå for at være en home-invasion-film? Eller skal der være voldspsykopater i bedste CLOCKWORK ORANGE-stil, for at det tæller? Hmm, jeg er ikke sikker.

Ikke overraskende ser det danske videoomslag meget bedre ud end DVD-coveret. Tak til Uncut.dk's gamle medredaktør Thure Munkholm for fotoet. Den engelske DVD kan fås fra Amazon til £18. Hvis man køber en brugt (ligesom jeg gjorde), kan man lige nu få den til 0,01 pence!!! Inklusiv porto blir det lige omkring 12 kroner.

4 comments:

  1. Har netop opdaget, at filmen blev vist på dansk tv i 1980. Pokkers, endnu en titel som er smuttet i programlæsningen!

    ReplyDelete
  2. Vi skal nok få det hele med! ^_^

    Hvilken titel blev den vist under?

    ReplyDelete
  3. Hvis Peter Weir kan ramme den samme creepy stemning med denne film som med PICNIC AT HANGING ROCK... så tror jeg sgu at du har købt en god film!

    ReplyDelete
  4. Ja, den har jeg så ikke lige set, men jeg tar dit ord for det og håber på det bedste. :D

    ReplyDelete