Monday 15 April 2013

Kunsten at rage til sig


Jeg var i Blockbuster forleden og fandt et par stakke film til 20 kr. stykket, og med seks for en hund. Om det så er gode film er jo så lige det. Men jeg tror nu nok, at alle titlerne, jeg slæbte med hjem, er fine nok. Og DROP DEAD FRED er et stort, stort emotionelt mesterværk. Jeg genså den i fredags og kan ikke huske, hvornår jeg sidst lå så flad af grin. Og det på trods af, at jeg har set den før (det er dog mindst 10 år siden på TV).

Jeg husker, at en dansk anmelder kynisk skrev, at Rik bare gentog sin rolle fra The Young Ones og mere spiseligt, fordi det skulle være til det amerikanske publikum. Det synes jeg nu ikke passer, men hva' fa'en, det har han jo lov at mene og vi ved jo, at anmeldere er jo nogle anale idioter (øhh, bortset fra fanzine-anmeldere, naturligvis).


NB: Nej, HK-dvd'en er ikke fra Blockbuster, men dddhouse.

No comments:

Post a Comment