Saturday 3 October 2015

Fra glemmebogen: dansk syre



Man skal sgu ikke lade sig forbavse! Min faster i Bønnerup Strand skrev netop til mig, at hun har denne singleplade med det danske syrerockband MAD SOUND, udsendt i 1968. Numrene hedder "To Masturbate" (!!!) og "Summertime". Sateme. Satanedderrøgme!!! Min faster!!! o_O

Hun fortæller videre, at hun købte pladen, da den udkom i '68 og at hun kendte alle medlemmerne, hahaha. Fantastisk. Og for at det ikke skal være løgn, bor den ene af sangerne ikke langt fra, hvor jeg selv bor, ifølge min faster. Jeg googlede gruppen og både de og pladen er totalt obskure. Ifølge den geniale danske hjemmeside Dansk rock, pigtråd og beat 1958-68 eksisterede bandet fra 1964-70 og spillede aldrig uden for Jylland!!! Check mere info her. Endvidere nåede de kun at udsende den ene singleplade (hvoraf desværre kun A-siden ligger på YouTube), som min faster altså ejer (hun vil sælge til den rette pris. Desværre er jeg fattig som en kirkerotte). Jeg fandt en gammel auktion fra for fem år siden, hvor et andet ex var gået til 200 dollars. Lyt endelig til nummeret. Det er ret... well, obskurt! (på en totalt fed måde) xD

No comments:

Post a Comment